Cand ne referim la pret transport marfa, el este intotdeauna rezultatul dintre cerere si oferta. Aceasta spune teoria economica, dar ce inseamnă cand te gandesti ca marfa ta trebuie sa ajunga la descarcare la o zi si ora precise?
Pretul pe care il platesti pentru transportul marfii este reflectat in costurile de productie pentru acel bun si este asadar, in stransa legatura cu valoarea de vanzare a produsului tau pe piata.

Care sunt costurile livrării serviciului de transport rutier de marfă?

Factorii cu influenţă fixă sau variabilă asupra costului serviciului de transport marfă sunt: combustibilul, amortizarea autovehiculelor, asigurarea mărfii, salariile şi taxele. De exemplu, pentru rutele interne, costul salariilor este mai mic decât pentru rutele externe, şi astfel preţul pe kilometru este cu mult mai mic decât în cazul transportului internaţional de marfă.

Ce informaţii sunt de bază atunci stabileşti preţul cu firma de transport?

<strong>Distanța</strong> este de obicei principalul factor care afectează costurile de transport. Poate fi exprimată în termeni de lungime, durată de timp, dificultatea traseului sau calitatea şoselelor folosite pe ruta de transport.

<strong>Factorul timp </strong>este de asemenea o variabila pentru pret transport marfa, deoarece intervalul de timp disponibil de la incarcare pana la livrare, frecventa de realizare a transportului, respectarea cu strictete orara a termenilor de incarcare si descarcare sunt tot atatea elemente care aduc costuri suplimentare pentru o firma de transport marfa. Cand facem referire la timp, ca si factor de influenta a costului cu transportul de marfa, trebuie sa luam in considerare: timpul de transport, timpul de comanda, calendarul de livrare, punctualitatea si frecvența curselor. De exemplu, compania de transport marfa Tranzia ofera servicii de transport marfă în sistem grupaj, pe ruta<a href=”https://tranzia.ro/rute-transport-marfa/”>Moscova – România</a>. Poate dura transportul 4 zile sau chiar şi 7 zile. Pentru a asigura transportul, este posibil ca cel mai bun transport să nu treacă prin Ucraina, ci prin Polonia. Pentru a asigura finalizarea operaţiilor vamale în aceeaşi zi, este nevoie ca maşina cu marfă să ajungă în vamă până în ora 11:00. Toate acestea atrag un consum suplimentar de timp pentru organizarea transportului de marfă, dar şi alte costuri care pornesc de la factorul timp.

<strong>Tipul mărfii</strong> atrage creşteri sau diminuări de costuri al transportului rutier. Mărfurile generale, cele care nu au nevoie de un regim termic controlat sau de condiţii speciale de depozitare şi ambalare vor avea un anumit cost per kilometru. De asemenea, modul în care este ambalată marfa, greutatea şi volumul ei implică alte costuri. O marfă uşoară dar voluminoasă, peste care pot fi suprapuse şi alte mărfuri, va avea întotdeauna un pret transport marfa mai mic  faţă de o cutie cu produse ceramice.

<strong>Dezechilibrul între importuri şi exporturi</strong> conduc la fluctuaţii ale preţului transportului. Dacă este un sold comercial puternic negativ, costurile de transport pentru a aduce marfa în România tind să fie cu mult mai mari decât cele pentru export. Există de exemplu, perioade din an, unde costul transportului pe ruta România -Italia este cu până la de trei ori mai mic decât invers. Aceste diferenţe semnificative de cost apar în special pe rutele unde România exportă foarte mult, cum este şi cazul Germaniei şi al Italiei.

De asemenea, <strong>taxele</strong> au o influenţă directă asupra costului transportului. În funcţie de timpul pe care o firmă de transport marfă îl are la dispoziţie pentru a putea să transporte marfa, este posibil ca şi costul cu autostrăzile şi taxele de drum să fie mai mari. Sau, de multe ori, este posibil să fie necesar ca o anumită marfă să aibă o durată de aşteptare pentru a putea fi încărcată. Această durată atrage costuri pentru firma de transport, costuri care sunt reflectate în preţul facturat clientului.

Ce recomandă Tranzia pentru optimizarea costurilor cu transportul?

Ce recomandă Tranzia pentru optimizarea costurilor cu transportul?
Ne servim clienţii, având mereu grijă să oferim cel mai mic preţ posibil pentru transportul de marfă. De aceea, întotdeauna, cunoaştem atât variaţiile între import şi export şi putem estima foarte exact costul pentru o anumită cantitate de marfă. Pentru a obţine un preţ bun, deci mai mic pentru transportul de marfă, este bine să avem în vedere o perioadă cât mai mare între momentul în care marfa este gata şi momentul în care programăm maşina pentru transportul grupaj. O planificare a transportului grupaj va atrage şi costuri mai mici, atât pentru noi cât şi pentru clienţii noştri.